Blijf op de hoogte van het actuele nieuws en bekijk de nieuwsbrieven.

• Versnellen energietransitie nodig voor Steenwijkerland en andere gemeenten West-Overijssel

14 juli 2022

De zoektocht naar gebieden voor het opwekken van duurzame energie is in samenwerkingsregio Regionale Energie Strategie (RES) West-Overijssel in volle gang. Elf gemeenten werken samen met andere organisaties aan het opwekken van duurzame energie in 2030. Zo ook Steenwijkerland. RES West-Overijssel heeft een monitor 'Tussenstand' gepresenteerd over de realisatie van de RES-doelstellingen tot nu toe. In deze Tussenstand wordt informatie gegeven over opwek van hernieuwbare elektriciteit, zowel reeds gerealiseerd als in behandeling.

• Week zonder Afval

30 mei 2022

Van maandag 30 mei t/m zondag 5 juni 2022 is het landelijk de Week Zonder Afval. In deze week gaan we de uitdaging aan om zo weinig mogelijk afval weg te gooien.

• Terugkijken informatiebijeenkomst ‘Uw gasverbruik halveren met de hybride warmtepomp’

14 april 2022

Heeft u de online bijeenkomst over het halveren van uw gasverbruik met de hybride warmtepomp gemist? Deze kunt u terugkijken. Op deze pagina leest u hoe u dat kunt doen.

• Terugkijken informatiebijeenkomst ‘Zo bespaart u geld en energie. Verduurzaam uw huis!’

30 oktober 2023

Heeft u de online bijeenkomst over het verduurzamen van uw huis gemist? Deze kunt u terugkijken. Op deze pagina leest u hoe u dat kunt doen.

• Kom ook langs bij het Infopunt Duurzaam Doen in Steenwijk

25 november 2021

Wilt u weten hoe u uw huis energiezuiniger kunt maken? Hoe u het kunt isoleren? Of welke mogelijkheden u nog meer hebt om energie te besparen? De voorlichters in het Infopunt Duurzaam Doen helpen u op weg met gerichte informatie, tips en persoonlijke adviezen.

• Video duurzaamheid Steenwijkerland 2020 - Samen energiek bezig

14 februari 2023

In 2050 wil Steenwijkerland een energieneutrale gemeente zijn. Dat houdt in: evenveel (duurzame of hernieuwbare) energie gebruiken als we zelf opwekken.

In de video 'Samen energiek bezig' nemen we u mee naar een aantal initiatieven van het jaar 2020:

• Duurzaamheidskranten

07 maart 2022

Verduurzamen doe je niet ineens, dat moet tussen de oren gaan zitten. Het gevoel dat we allemaal iets kunnen doen groeit. Net als het besef dat al die stappen, klein of groot, meehelpen op weg naar een CO2-neutrale gemeente Steenwijkerland. En de winst? We worden steeds “groener” in de kop. Daarom brengen we regelmatig een speciale krant uit.