E-mail of brief sturen naar de gemeenteraad
De raad ontvangt veel post van inwoners, organisaties en het college van Burgemeester en Wethouders (B&W). Deze post komt op een lijst die de raad in zijn besluitvormende raadsvergadering vaststelt.
De brieven van derden zijn alleen zichtbaar voor de raadsleden. Voor anderen zijn de stukken op de lijst in te zien door een afspraak te maken met de griffie(r).
Afdoeningscategorieën
De gemeenteraad beantwoordt nooit zelf de ingekomen post. De raad stelt tijdens de vergadering alleen de manier van afhandelen vast. De raad heeft dan de volgende afhandelingsmogelijkheden:
I. voor kennisgeving aannemen;
II. ter afhandeling in handen stellen van het College van B&W;
III. ter afhandeling in handen stellen van het College van B&W met het verzoek de gemeenteraad te informeren over de afhandeling;
IV. ter bespreking aanbieden in de Politieke Markt;
V. afhandeling door de Griffie(r).
Als de raad besluit een ingekomen stuk naar een bepaalde categorie te verplaatsen, wordt dit aangegeven bij het agendapunt ‘Lijst ingekomen stukken’ van de betreffende raadsvergadering. U vindt deze vergaderingen in het raadsinformatiesysteem.
Uitzonderingen
De volgende ingekomen stukken komen niet op de lijst van ingekomen stukken:
- reclame-uitingen
- tijdschriften
- uitnodigingen (separate lijst)
- stukken geadresseerd aan individuele raadsleden/raadsfracties
- anonieme brieven
Overige ingekomen stukken beoordeelt de griffie per geval.
Vragen
Heeft u vragen? Neem dan contact op met de griffie.