Herinrichting Jan Steenstraat en omgeving

jan steenstraat en omgeving

Nieuwsbrief Herinrichting Jan Steenstraat en omgeving, juni 2023 (pdf 422kB)

Waarom

Woonconcept heeft 66 woningen gesloopt aan de Jan Steenstraat, Admiraal De Ruyterstraat en een deel van de Vondelstraat. Er worden circa 78 nieuwe woningen teruggebouwd, waaronder 8 levensloopbestendige woningen en 18 kleine appartementen. Na de nieuwbouw richt de gemeente het openbaar gebied in.

Wanneer

Het bestemmingsplan moest gewijzigd worden en is in mei 2022 vastgesteld. De woningen zijn inmiddels gesloopt. In de eerste helft van 2023 wordt het terrein bouwrijp gemaakt. Verwachting is dat na de bouwvak 2023 de bouw van start kan gaan. De oplevering van de eerste woningen is gepland in 2024.

Meer informatie

Kijk voor meer informatie op de website van Woonconcept of neem contact op met gemeentelijk projectleider Arjan Vroklage via telefoonnummer 14 0521 of per mail via arjan.vroklage@steenwijkerland.nl

Documenten