Subsidies voor verenigingen en organisaties

We hebben verschillende subsidies beschikbaar voor initiatieven en activiteiten. Wilt u meer weten of bespreken of uw initiatief past bij een van de regelingen? Neem dan contact met ons op.

• Subsidie voor sport

Verenigingen en organisaties in Steenwijkerland kunnen een sportsubsidie of een eenmalige/projectsubsidie aanvragen. De sportsubsidie is gebaseerd op het ledenaantal.

• Subsidie voor sportevenement

Wilt u samen met anderen een groot sportevenement organiseren? Met de sportevenementensubsidie kunt u hiervoor een financieel steuntje in de rug krijgen.

• Duurzaamheidslening voor maatschappelijke organisaties

Voor maatschappelijke organisaties in de gemeente Steenwijkerland hebben we een duurzaamheidslening voor duurzame projecten op het gebied van energiebesparing en/of de opwekking van duurzame energie. Het geld is bedoeld voor de realisatie van duurzame projecten, zoals het plaatsen van zonnepanelen, LED verlichting of isolatie. De leningen bedragen minimaal € 5.000 en maximaal € 50.000.

• Energiefonds Maatschappelijke Organisaties

De gemeente Steenwijkerland heeft de subsidieregeling 'Energiefonds Maatschappelijke Organisaties Steenwijkerland 2023'. Het Energiefonds is een nieuwe subsidie voor maatschappelijke organisaties en bestaat uit 2 delen; het Noodfonds Energie en het Duurzaamheidsfonds.
    Het Noodfonds Energie is bedoeld om maatschappelijke organisaties te ondersteunen, die door verhoogde energiekosten bedreigd worden in het uitvoeren van hun activiteiten of in hun voortbestaan.
    Het Duurzaamheidsfonds helpt maatschappelijke organisaties bij het blijvend verlagen van het energieverbruik van hun gebouwen.