Inlichtingen voor advocaat, notaris of gerechtsdeurwaarder (derde)
Derden kunnen gegevens opvragen bij de gemeente. Zoals een advocaat, notaris of gerechtsdeurwaarder. U kunt informatie opvragen die u nodig heeft om uw werk uit te voeren.
U kunt de informatie alleen aanvragen als u hiervoor bevoegd bent. Deze informatie is bijvoorbeeld:
- een uittreksel uit de Basisregistratie personen (BRP);
- een afschrift uit de Burgerlijke stand (zoals geboorteakte, huwelijksakte, overlijdensakte);
- een nalatenschap/erfgenamenonderzoek.
De informatie die u nodig heeft om een verklaring van erfrecht op te stellen, vraagt u op in de laatste woongemeente van de overledene.
Informatie aanvragen
U kunt de informatie online aanvragen. Hiervoor logt u in met eHerkenning.
Bij uw aanvraag stuurt u een brief mee als bijlage. Deze brief schrijft u op origineel briefpapier met bedrijfslogo. Een bevoegde persoon ondertekent de brief.
De brief bevat:
- het KvK-nummer;
- de reden van aanvraag;
- de gegevens van de persoon of personen van wie u informatie opvraagt:
- naam
- geboortedatum
- geboorteplaats.
Kosten
- Uittreksel uit de BRP: € 6,85
- Afschrift burgerlijke stand: € 17,10
- Nalatenschap/erfgenamenonderzoek: € 13,35 per kwartier
Contact
Heeft u vragen? Bel ons dan via 14 0521.
Volg ons