Inlichtingen voor advocaat, notaris of gerechtsdeurwaarder (derde)

Derden kunnen gegevens opvragen bij de gemeente. Zoals een advocaat, notaris of gerechtsdeurwaarder. U kunt informatie opvragen die u nodig heeft om uw werk uit te voeren.

U kunt de informatie alleen aanvragen als u hiervoor bevoegd bent. Deze informatie is bijvoorbeeld:

  • een uittreksel uit de Basisregistratie personen (BRP);
  • een afschrift uit de Burgerlijke stand (zoals geboorteakte, huwelijksakte, overlijdensakte);
  • een nalatenschap/erfgenamenonderzoek.

De informatie die u nodig heeft om een verklaring van erfrecht op te stellen, vraagt u op in de laatste woongemeente van de overledene. 

Informatie aanvragen

U kunt de informatie online aanvragen. Hiervoor logt u in met eHerkenning.

Bij uw aanvraag stuurt u een brief mee als bijlage. Deze brief schrijft u op origineel briefpapier met bedrijfslogo. Een bevoegde persoon ondertekent de brief.

De brief bevat:

  • het KvK-nummer;
  • de reden van aanvraag;
  • de gegevens van de persoon of personen van wie u informatie opvraagt:
    • naam
    • geboortedatum
    • geboorteplaats.

Informatie aanvragen

Kosten

  • Uittreksel uit de BRP: € 6,85
  • Afschrift burgerlijke stand: € 17,10
  • Nalatenschap/erfgenamenonderzoek: € 13,35 per kwartier

Contact

Heeft u vragen? Bel ons dan via 14 0521.