Algemene voorwaarden

Bij het inkopen van goederen (leveringen) of diensten maken wij gebruik van algemene inkoopvoorwaarden. Op deze pagina vindt u meer informatie over deze inkoopvoorwaarden. Ook kunt u hier de inkoopvoorwaarden downloaden (pdf).

Inleiding

Bij het plaatsen van opdrachten maakt de gemeente Steenwijkerland gebruik van algemene voorwaarden. Algemene voorwaarden zijn in feite gestandaardiseerde contractbepalingen die zijn opgesteld om bij meerdere overeenkomsten gebruikt te worden. Het gebruik van algemene voorwaarden vereenvoudigd het proces rondom het plaatsen van een opdracht.

De gemeente Steenwijkerland streeft er naar om bij het gebruik van algemene voorwaarden zoveel mogelijk gebruik te maken van:

  1. Paritair opgestelde voorwaarden zoals de uniforme administratieve voorwaarden voor de uitvoering van werken en technische installatiewerken 2012 (UAV 2012);

  2. Landelijke stanaard inkoopvoorwaarden zoals de gemeentelijke inkoopvoorwaarden bij IT (GIBIT);

  3. VNG model algemene inkoopvoorwaarden voor leveringen en diensten (de algemene inkoopvoorwaarden voor leveringen en diensten van de gemeente zijn gebaseerd op dit model).
     

Downloaden

Hieronder kunt u de actuele versie van de GIBIT en de gemeentelijke inkoopvoorwaarden voor leveringen en diensten downloaden:

Algemene inkoopvoorwaarden voor leveringen en diensten (versie 2015) (pdf, 540 KB)

Gemeentelijke inkoopvoorwaarden bij IT (versie 2016) (pdf, 166 KB)
 

Historie

Bent u op zoek naar een oudere versie van de gemeentelijke inkoopvoorwaarden voor leveringen en diensten, ook die kunt u hier downloaden:

Algemene inkoopvoorwaarden voor leveringen en diensten (versie 2011) (pdf, 30,2 KB)

Algemene inkoopvoorwaarden voor leveringen en diensten (versie 2009) (pdf, 32,3 KB)