Herinrichting van de Markt in Steenwijk gaat van start!

De voorbereidingen zijn gedaan, het ontwerp ligt klaar. Op maandag 3 september 2018 gaat de schop in de grond en gaan we beginnen met de herinrichting van de Markt. Dat betekent dat er de komende maanden volop werk in uitvoering in de binnenstad van Steenwijk is.

Centrum Steenwijk

Een bereikbare binnenstad

Ondanks de werkzaamheden, zijn de winkels, bedrijven en de horeca in de binnenstad gewoon open. Bent u met de auto, dan moet u er rekening mee houden dat de Markt een aantal keren is afgesloten voor het doorgaande verkeer. We proberen de binnenstad zo goed mogelijk bereikbaar te houden en de overlast tot een minimum te beperken. Op onze website www.steenwijkerland.nl/centrumsteenwijk houden we u tijdens de werkzaamheden op de hoogte van het actuele nieuws.

Wanneer zijn we waar aan het werk?

Fase 1
De eerste fase begint 3 september en duurt ongeveer 5 weken. We gaan dan aan de slag met het straatwerk aan de zuidzijde van de Markt en de Koningstraat én beginnen met de bouw van de fontein. Tijdens deze fase is de Markt afgesloten voor het doorgaande verkeer. De bevoorrading van winkels is wél mogelijk.

Fase 2
Begin oktober start de tweede fase van de werkzaamheden. We nemen dan de noordzijde (verlengde Oosterstraat) en de westzijde (verlengde Kerkstraat en Onnastraat) onder handen.

Fase 3
Half oktober gaat de derde fase in. Dan gaan we met het straatwerk op het binnenplein van de Markt aan de slag. We doen er alles aan om de werkzaamheden vóór de Sinterklaasintocht (half november) af te ronden.

Tijdens de werkzaamheden vindt u de weekmarkt op de Burgemeester Goeman Borgesiusstraat

Door de werkzaamheden op de Markt moeten we de weekmarkt tijdelijk naar een andere locatie verplaatsen. Daarom staat van zaterdag 8 september t/m zaterdag 17 november de weekmarkt in de Burgemeester Goeman Borgesiusstraat. Het is een tijdelijke oplossing. Na 17 november keert de weekmarkt op de – nieuw ingerichte – Markt terug. Goed om te weten: op vrijdagen voorafgaand aan de weekmarkt, kunt u vanaf 24.00 uur niet op de Burgemeester Goeman Borgesiusstraat parkeren.

Een impressie van de nieuwe Markt

Impressie nieuwe Markt 1

Impressie nieuwe Markt 2

Wilt u meer weten?

Op www.steenwijkerland.nl/centrumsteenwijk leest u alle informatie. U vindt er ook een nieuwsbrief met een overzicht van de projecten waar we in de binnenstad van Steenwijk mee bezig zijn en gaan.