Volop ideeën voor Markt in Steenwijk

De oproep om mee te denken over een nieuwe inrichting van de Markt in Steenwijk heeft al veel reacties opgeleverd. Wethouder Wim Brus is blij met de betrokkenheid van inwoners en bezoekers: ‘De teller staat nu op zo’n 80 ingevulde formulieren. Die komen uit de ideeënbus die in het paviljoen bij de ijsbaan staat en via website www.steenwijkerland.nl/centrumsteenwijk. Geweldig dat er zo enthousiast wordt meegedacht.’ De ideeënbus staat er nog t/m 29 december.

Hoe zou de Markt in Steenwijk eruit moeten zien? Die oproep deed de gemeente in de ijskrant die op 6 december huis-aan-huis in Steenwijkerland en omstreken verscheen. Het herinrichten van de Markt staat op het wensenlijstje van Stichting Vestingstad, de bewonersvereniging van de binnenstad en de gemeente die met elkaar een aantal uitgangspunten hebben benoemd. Ruimte voor horeca, terras en (kleinschalige) evenementen bijvoorbeeld. En, het laten zien van de rijke historie van Steenwijk als vestingstad.

Wethouder Wim Brus: ‘We hebben allemaal hetzelfde doel: hoe maken we de Markt nóg aantrekkelijker. Er lagen al wat suggesties. Ook daarover kunnen inwoners en bezoekers hun mening geven. En we roepen op tot nieuwe ideeën. In het paviljoen bij de ijsbaan ligt een formulier dat iedereen kan invullen en in de ideeënbus kan deponeren. Via onze website www.steenwijkerland.nl/centrumsteenwijk kan het ook digitaal worden ingevuld. Begin volgend jaar gaan we, samen met Stichting Vestingstad en de bewonersvereniging van de binnenstad, kijken welke reacties en ideeën er zijn binnengekomen.’

Meer informatie is te vinden op www.steenwijkerland.nl/centrumsteenwijk